Pesquisar neste blogue

quinta-feira, 11 de dezembro de 2008

ACTOS COMEMORATIVOS DO CENTENÁRIO DA 1ª ASSEMBLEIA AGRÁRIA DE MONFORTE (13 E 14 DE DEZEMBRO DE 2008)




Os dias treze e catorze de Dezembro, Monforte viverá umha série de actos de homenage e lembrança das Assembleias Agrárias celebradas em Monforte nos anos 1908, 1910 e 1911 já que neste ano 2008 se cumpre o centenário da primeira juntança.

O programa de actividades é o seguinte:

SÁBADO, TREZE DE DEZEMBRO DE 2008

10:00 h Apertura dos actos a cargo do alcaide, D. Severino Rodrigues e da concelheira de Cultura, Dª. Alicia Cadarso, na sala de actos da Casa da Cultura de Monforte

10:30 h Conferência do Presidente do Conselho da Cultura Galega, Catedrático de História Contemporánea e ex-reitor da Universidade de Santiago de Compostela, D. Ramom Vilhares Paz: Introducción histórica "Os tempos do agrarismo. Contexto político e socioeconómico".

11:15 h Conferência do António Bernardes Sobreira, professor de ensino secundário, especialista em história agrária: As Asembleas Agrarias de Monforte

12:00 h Conferência do Luís Domingues Castro, professor titular de história contemporánea na Universidade de Vigo: As Asembleas Agrarias de Rivadavia, Redondela e A Coruña


12:45 h Inauguraçom da Feira de Mostras

Numha grande carpa instalada no Parque dos Condes, os interesados poderám admirar os avanços técnicos introduzidos na Galiza nos primeiros anos do século XX, moitos deles propiciados polos ilustrados do agrarismo. A mostra compom-se de distintos apeiros e máquinas cedidas pola Associaçom Galega de Amigos da Maquinária Clássica. Destarte, na carpa instalará-se a Exposiçom gráfica sobre o Agrarismo, realizada pola Fundaçom para o estudo e a divulgaçom da questom social e sindical da Galiza. E por se isto fosse pouco, os que até alí se acheguem tamém poderám imortalizar este entranhável dia retratando-se no "minutero" que encontrarám no interior, fazer-se cum exemplar do Eco de Lemos ou com algumha image do Monforte de antano.


16:00 h Conferência e Projecçom de audiovisuais a cargo do Presidente da Agência Audiovisual Galega, D. Manolo Gonçalves. "A imaxe do labrego no cinema galego"

16:45 h Conferência do Director Geral de Desenvolvimento Rural da Junta de Galiza, D. Edelmiro Lopes Igrejas "O mundo rural hoxe, diferencias e semellanzas co principio de século"

17:30 h Mesa redonda e Debate "Que queda do agrarismo?" em que intervirám todos os conferenciantes do dia. Modera o debate: Vicerrector de Relaçons Institucionais da Universidade de Santiago de Compostela Lourenço Fernandes Prieto.

As conferências e mesas redondas deste dia terám lugar na sala de actos da Casa da Cultura

DOMINGO, 14 DE DEzEMBRO DE 2008

11:30 h Recepçom na Cámara Municipal a cargo do Alcaide de Monforte e da Concelheira de Cultura das autoridades convidadas.

Conselheiro de Medio Rural

Vice-presidente da Deputaçom de Lugo

D. Avelino Pousa Antelo (Agrarista histórico)

D. José María Sancho Rof (neto do Ilmo. Sr. Rof Codina)

Representantes do Concelho da Crunha

Representantes do Concelho de Redondela (Ponte vedra)

Representantes do Concelho de Ribadavia (Ourense)

12:30 Início do Acto comemorativo na Feira de Mostras

Intervençons:

Apresentaçom a cargo de Dª. Alícia Cadarso.

Benvida do Alcaide D. Severino Rodríguez

Intervençom do José María Sancho Rof

Intervençom do . Avelino Pousa Antelo

Intervençom do Conselheiro D. Alfredo Suárez Canal

Os actos serám amenizados pola Banda Municipal de Monforte de Lemos

A carpa coas exposiçons estará aberta ao público desde o sábado às 12:45 até as 18:00 h e o domingo de 11:30 h às 18:00 h

Na realizaçom dos actos comemorativos do centenário da Assembleia Agrária de Monforte de Lemos de 1908 colaboram o Concelho de Monforte de Lemos, a Deputaçom Provincial de Lugo, a Conselharia de Meio Rural, a Sociedade para o Desenvolvimento Comarcal de Galiza e a Vice-reitoria de Relaçons Institucionais da Universidade de Santiago de Compostela.

Sem comentários: